fbpx

Informacje o Kursie Mindfulness dla dzieci

Informacje o Kursie Mindfulness dla dzieci

Czym jest Praktyka Uważności czyli praktyka Mindfulness dla Dzieci?

Mindfulness jest sposobem kierowania uwagi
na chwilę obecną, świadomie bez oceniania i bez negowania rzeczywistości.
Podczas kursu Mindfulness dzieci doświadczą wiele empatii, współczucia i łagodności dla siebie i innych.
 
Jakie korzyści ma dziecko z przejścia przez kurs Mindfulness?
Prowadzone od ponad 35 lat badania nad Mindfulness wskazują na następujące korzyści dla dzieci z uczestnictwa w programie.
Jakich efektów można oczekiwać po kursie:
• dzieci uczą się, jak się koncentrować, jak lepiej skupiać uwagę
• dzieci nauczą się, jak się zatrzymać, jak odpoczywać i relaksować się
• dzieci uczą się, rozpoznawać i nazywać swoje emocje i uczucia
• dzieci uczą się, jak poczuć czego potrzebują w danej chwili
• dzieci uczą się zwracać pozytywną uwagę, na to co jest, nawet jeśli to coś jest nieprzyjemne
• dzieci uczą się, jak otaczać siebie same troską i opieką w czasach trudności
• dzieci uczą się, jak to co myślą wpływa na to, jak zaczynają się czuć
 
Jak przebiega trening Mindfulness dla dzieci ?
– trening Mindfulness dla dzieci trwa 6 tygodni
– szkolenie nastawione na ćwiczenia praktyczne
– w ciągu sześciu tygodni treningu dzieci spotykają się regularnie na warsztatach (w każdym tygodniu 1 warsztat), 6 spotkań, każde trwające 60 minut
– w trakcie treningu rodzic ma możliwość indywidualnej krótkiej konsultacji z trenerem
Trenerka będzie dostępna na konsultacje osobiście, telefonicznie lub mailowo podczas całego cyklu szkolenia. Zgodnie z programem rodzice i dzieci będą zachęcani są do rozwijania praktyki uważności u dzieci pomiędzy cotygodniowymi spotkaniami.
 
Główne metody stosowane podczas kursu dla dzieci pomagające się skoncentrować to:
– techniki koncentracji np. podążanie za oddechem
– technika skanowania ciała – podążanie za odczuciami płynącymi z ciała
– ćwiczenie uważności – rozpoznawanie emocji, rozpoznawanie jak to co myślimy wpływa na to jak się czujemy
– ćwiczenia z wyobraźnią np. bezpieczne miejsce.
 
Struktura 6-tygodniowego kursu uważności dla dzieci:

Tydzień 1 – Wdech – wydech
Doświadczanie, że możemy kierować uwagę na zewnątrz (np. dźwięk), ale i do wewnątrz (oddech).
Czasami kierowanie uwagi do wewnątrz nie jest przyjemne – co możemy wtedy zrobić.
Wstęp do rozluźniania ciała. Z głowy do ciała.
 
Tydzień 2 – Sadzenie nasionek dobroci
Czego potrzebują nasionka, aby rosnąć? Akty dobroci i przyjaźni sprawiają, że jest nam przyjemniej być ze sobą.
Bycie miłym jest fajne. Jak możemy okazać sobie dobroć, gdy mamy problem. Jak możemy okazać dobroć innym?
Co to znaczy wybaczać sobie?
 
Tydzień 3 – Jaka jest moja wewnętrzna pogoda?
Rozpoznawanie wrażeń i odczuć cielesnych i nazywanie ich. Jak te odczucia wyglądają na zewnątrz?
Mogę powiedzieć komuś, jak się czuję wewnątrz. Nie zawsze wiem, jak ktoś inny się czuje wewnątrz.
Niektóre uczucia mi się podobają, niektóre nie, ale wszystkie są pomocne i ze wszystkimi mogę sobie poradzić.
Malowanie mapy, co można zrobić, gdy mam wewnętrzną burzę lub tornado.
 
Tydzień 4 – Wewnętrzne kino
Czym są myśli? Czym tak naprawdę się martwimy? Czy można pozbyć się myśli?
Jak uciszyć umysł ?
Ćwiczenie: pierwsza pomoc przy zmartwieniach.
Ćwiczenie w koncentracji pomaga uspokoić umysł.
 
Tydzień 5 i 6 – Co mogę zrobić, gdy wpadam w gniew?
Emocje są jak pogoda – zmieniają się. Co mogę zrobić, gdy wpadam w gniew?
Wpaść w wir i z niego wyjść. Moje bezpieczne miejsce.
Ruch pomaga poczuć nasze ciało i uspokoić się.
 
Program kursu uważności dla dzieci bazuje na ośmiotygodniowym kursie Mindfulness dla dorosłych.
Liczne badania kliniczne na temat uważności pokazują jasno, że praktyka ta bardzo pozytywnie
wpływa na dobrostan psychiczny oraz fizyczny osób, które ćwiczą.
 
Dla zainteresowanych tematem badań polecamy fascynującą książkę „Trwała przemiana”.
Co nauka mówi o tym, jak medytacja zmienia twoje ciało i umysł” D. Goleman, R. Davidson.
Dowiedzą się z niej Państwo jakich zmian można oczekiwać już po nawet kilku godzinach ćwiczeń uważności.
 
Kurs ma charakter szkoleniowy i jest przeznaczony dla prawie każdego dziecka/nastolatka natomiast nie jest i nie może zastąpić profesjonalnej pomocy terapeutycznej.
Jeśli dziecko/nastolatek przechodzi obecnie ciężki okres w życiu, proszę o umówienie się na krótką konsultację, aby stwierdzić czy to jest na pewno najlepszy czas dla na rozpoczęcie kursu.

Podczas treningu:
– każde dziecko w grupie od 7-10 lat (poza nastolatkami) otrzymuje:
książkę wspomagającą proces praktykowania uważności dla dzieci „Uważność i spokój żabki”
– nagrania audio wspomagające samodzielne rozwijanie uważności (indywidualne nagrania trenera MP3 lub CD z nagraniami).
 
Zajęcia są prowadzone w sposób aktywny poprzez ćwiczenia, pogadanki, zabawę i opowiadania oraz praktykowanie uważności.
Każde spotkanie budowane jest na poprzednim, dlatego ważne jest uczestnictwo we wszystkich spotkaniach. Kurs nie ma trybu warsztatowego a jest jedną całością.
 
Prowadzący: Ewa Oszek 
 Nauczycielka MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction) w procesie certyfikacji.
Kończy naukę w POLSKIM INSYTUCIE MINDFULNESS w Warszawie – jednostce certyfikacyjnej współpracującej z The Institite for Mindfulness-Based Approaches (IMA, Niemcy).
Realizuje 8 – tygodniowe, certyfikowane kursy Mindfulness wg programu Jona Kabata – Zinna.
Ukończyła magisterskie studia na kierunku FILOZOFIA oraz podyplomowe na kierunku PEDAGOGIKA SPECJALNA I RESOCJALIZACJA.Praktykuje od 5 lat medytację, jako podstawową technikę Mindfulness, którą odkryła podczas pracy w amerykańskiej korporacji zajmującej się doradztwem personalnym i rekrutacją, gdzie pracowała 11 lat.
Obecnie pracuje w Altkom Akademii, jako Specjalista ds. szkoleń.
Posiada doświadczenie jako wychowawca młodzieży w wieku 15 – 18 lat pochodzącej z rodzin wykluczonych społecznie.
Była także przez 5 lat kuratorem dla młodzieży nieletniej i rodzin.
Mama 8 letniego Franka, żona Sławka.

Wolne chwile spędza w swoim lesie na Jurze Krakowsko- Częstochowskiej.
Chodzi na grzyby, suszy kwiaty, uprawia uważną fotografię.
Wie, że na co dzień można żyć harmonijnie i nie jest to tylko weekendowy przywilej dla wybranych.
Na co dzień kultywuje zasadę, która mówi o tym, że aby pójść dalej, trzeba się najpierw zatrzymać.

Daty zajęć:
Spotkania we WTORKI od godz. 17.15-18.15 
6 spotkań po 60 min

Terminy: luty lub marzec 2020
6 spotkań po 60 min
Daty spotkań: do ustalenia

Miejsce lub inna sala w bliskiej okolicy:
Katowice ul. Gliwicka 12/11
Wzdłuż ulicy Gliwickiej przed budynkiem bezpłatny parking.

Inwestycja – 595 zł przy płatności jednorazowej.
możliwość płatności w ratach.
200 zł + 500 zł.

Miejsce gwarantuje wpłata zaliczki
w wysokości 200 zł.
Rezerwacje i pełne opłaty przyjmujemy do wyczerpania miejsc.
 
Dane do wpłat za kurs: Coaching & Training House
Z opisem:
Kurs Mindfulness DZIECI Katowice, data kursu + imię i nazwisko dziecka
lub
Kurs Mindfulness NASTOLATKI Katowice, data kursu + imię i nazwisko nastolatka
 
Nr konta bankowego ING BANK ŚLASKI S.A.
43 1050 1302 1000 0022 7032 6214

—————————————————————————————–

Kontakt jeśli masz pytania:
Coaching & Training House
Mial: info@coaching-house.pl
tel.: 32 781 77 81
Katowice ul. Gliwicka 12/11
 
Na kursie obowiązuje limit miejsc i kolejność zgłoszeń wg. kolejności wpłat.
 

Poznaj naszą trenerkę Monikę i dowiedz się więcej o kursie dla dzieci:

Powrót na stronę o Mindfulness

Napisz do nas. Odpowiemy na każde pytanie:

 


Coaching & Training House

ul. Gliwicka 12/11  parter
40-079 Katowice
Przed budynkiem, wzdłuż ulicy bezpłatny parking

tel. 32 781 77 81
tel. 535 418 390

Mail: info@coaching-house.pl


Konto bankowe ING Bank Ślaski:

37 1050 1302 1000 0022 0706 4086

fb